Dag 01 – Om mig

Om mej?! Vad ska jag berätta om mej själv då? ;D Jag heter Lisa Määttänen!
Inget mellannamn, vilket de flesta brukar tycka är konstigt. Men mina föräldrar tycker det är onödigt med mellannamn (vilket jag också egentligen tycker) så jag fick inget!
Jag bor i Hyltebruk i ett hus med mina föräldrar och lillebror.
På vardagarna bor jag i Halmstad i min sommarstuga. Eller jag bor inte där för tillfället, men det ska nog bli ändring på det snart hoppas jag! Jag är 17 år och fyllde år den 25 mars.
Om 1 år fyller jag 18 (YOU DON'T SAY?!) och jag längtar som fan till det! Jag går naturvetenskapsniljen på Da Vinci på Kattegattsgymnasiet i Halmstad.
Men eftersom att jag nu har insett att jag inte trivs där längre så ska jag byta till hösten.
För jag suger på vartenda ämne i skolan nu. Matten och kemin är värst då jag fått F på varenda prov. Eller på det senaste kemiprovet fick jag faktiskt precis E!
Men allting är för svårt för mej och jag mår dåligt över det + att jag vet vad jag vill bli nu och ska därför byta till stylist på Drottning Blanka! Så jag kommer få gå om 1 år, men det är lätt värt det nu när jag verkligen vet vad jag vill bli!
Jag vill bli hudterapeut! :D
Förutom att gå i skolan och plugga ihjäl mej så gillar jag att vara med mia kompisar!♥ Busa med Julia och Lisa i korridoren och vara med härliga Linn som man aldrig har tråkigt med! Vad ska jag mer skriva?
Jag är 160cm lång! Ganska så kort, men jag trivs med det! ;)
Höhö, jätteintressant att veta..
Jag är en chey som för det mesta är glad och positiv och försöker se möjligheter iställer för problem. Att vara negativ och klaga gör inte ditt liv lättare kan jag säga. Och det har jag märkt!
Jag försöker spara mitt hår som snart är nedanför brösten. Jag vill ha låååångt tjockt hår som blåser fint i vinden!
Jag tänkte skaffa löshår, men jag skippar det och käkar tabletter som ska stimulera hårväxten istället ;) Har käkat dem i 1 vecka nu och jaa. Jag ser inget resultat, ÄN!
Det var en del nu, orkar inte skriva mer, blir förmodligen bara jobbigt för er att läsa! :o

puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0